środa, 23 kwietnia 2014

"Muzyka rozpala noc namiętnym ogniem"

Słowa widniejące w tytule postu pochodzą z utworu Rent, jednej z głównych piosenek musicalu o tym samym tytule. Co prawda obecnie nocy w Polsce nie mamy, ale co tam :D
 Ciężko zaprzeczyć, że wręcz niemożliwe jest znalezienie osoby, która w życiu nie słuchałaby muzyki i która nie lubi choć jednego utworu. W końcu, muzyka jest od tego aby łączyć, bawić, być tłem do niektórych ważnych wydarzeń. Szkoda tylko, że mimo wszystko czasem nas dzieli... Ale cóż, istnieją przeróżna gusta, a to, że niektórzy nie potrafią tego zrozumieć jest co najmniej smutne.
Jako, że Wielki Post nie dawno się skończył, uznałam, że teraz jest chyba najlepsza okazja, aby zacząć co jakiś czas wrzucać na mojego bloga utwory, które lubię, z moim krótkim komentarzem. Ach, może najpierw zaznaczę, że w żadnym razie nie jestem znawcą muzyki. Od dawna powtarzam, że krowa nadepnęła mi na ucho i pod tym względem jestem kompletnym beztalenciem. Ale muzyki słuchać uwielbiam i bardzo często robi mi za tło przy nauce, sprzątaniu, pisaniu...
 Z tego miejsca chciałabym również zaprosić do tego Was - jeśli tylko macie ochotę, zapraszam do wrzucania pod tym postem swoich ulubionych kawałków :)

Avantasia - Dweller in a Dream
Sammet i Kiske... dwoje genialnych wokalistów w świetnym duecie, z bardzo dobrym tekstem. W sumie, nic więcej chyba nie muszę dodawać. Osobiście uwielbiam Avantasie, dlatego dla tych, którzy choć trochę mnie znają fakt, że wklejam tu ten kawałek nie powinien być zaskoczeniem.

Revolution Renaissance - Last Night on Earth
Kolejna piosenka z Michelem Kiske w roli głównej. To właśnie od tego kawałka zaczęła się moja przygoda z "ciężką" muzyką, dlatego mam do niej niezwykle nostalgiczne podejście. Prosta, nieskomplikowana... ale prawdziwa i za to właśnie ją uwielbiam.

Bryan Adams - Summer of '69
Zdecydowanie lżejszy od poprzednich, rockowy kawałek. Odkąd poznałam piosenki Adamsa z Mustanga z Dzikiej Doliny bardzo lubię jego wokal :)

El Rey Leon - Es la noche del Amor
Uwielbiam Disney'a z całą jego magią, a hiszpańska filmowa wersja tej piosenki (pl - Miłość rośnie wokół nas) jest, przynajmniej według mnie, lepsza od polskiej wersji.

Taniec Wampirów - Finał II aktu
Typowo musicalowa piosenka: nie wiesz, o co chodzi nie znając fabuły historii, z której pochodzi, dobra do tańca i, przynajmniej w moim odbiorze, dość chwytliwa. 

Adrian von Ziegler - Sinister Shores
Kojarzący się z Piratami z Karaibów utwór. Bardzo ciekawa kompozycja, w moim przypadku idealnie nadająca się do nauki ;P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie, nie zaobserwuje Twojego bloga w zamian za obserwację mojego - wolę mieć garstkę zainteresowanych blogiem czytelników, niż tysiąc zapychaczy.
Usuwam spam.

Nomida zaczarowane-szablony