sobota, 9 czerwca 2018

12 książek - znajdź jakąś dla siebie!


Ostatnio pewną radość sprawia mi tworzenie dla Was list książkowych, a po statystykach stwierdzam, że i Wy za nimi przepadacie. Dlatego dziś mam dla Was kolejne zestawienie. Tym razem to kilka tytułów z poleceniami dla konkretnych osób: nawet jeśli mi jakaś książka nie do końca się podoba to wiem, że są pewne grupy, którym podobać się jak najbardziej może, dlatego po prostu mam nadzieję, że coś tutaj dla siebie znajdziecie. Prawie wszystkie książki, o których tu piszę, już pojawiły się na blogu, dlatego przy okazji podrzucę Wam linki do moich pełnych opinii o nich.
Jeśli spodoba się Wam ten post, dajcie znać – na pewno pojawi się ich więcej.


 „Ani słowa prawdy” Jacka Piekary
Dla osób lubiących przygody
Dla fanów lekkiej fantastyki
Dla fanów niekonwencjonalnych pomysłów
Dla tych, którzy nie lubią, gdy wszystko jest „na serio”
✓  Dla fanów zbiorów opowiadań z jednym bohaterem

„Narzeczona Fabiana” Margit Sandermo
Dla romantycznych kobiet
Dla tych, którzy lubią odważne bohaterki
Dla osób, które lubią powieści „historyczne” z zaledwie odrobiną historii
Dla fanów lekkich powieści
Dla tych, których bawią intrygi na królewskim dworze
Dla fanów powieści jednotomowych

„I nie było już nikogo” Aghaty Christie >>
Dla osób, które chcą zapoznać się z Aghatą Christie
Dla tych, którzy szukają powieści jednotomowej
Dla fanów dobrych zagadek
Dla tych, którzy lubią, gdy wiersze łączą się z treścią
Dla fanów klasycznych kryminałów

„Tropem Zaginionych” Suanah Charleson
✓ Dla fanów psów
Dla osób, których interesuje praca psa-ratownika
Dla tych, którzy lubią życiowe historie
Dla osób kochających golden retrivery

„Maladie i inne opowiadania” Andrzeja Sapkowskiego
Dla fanów opowiadań
Dla wielbicieli pięknego stylu
Dla fanów fantastyki
Dla fanów „Wiedźmina”
Dla osób, które uwielbiają opowieść o „Tristanie i Izoldzie”

„Księga bez tytułu” Anonima
Dla fanów długich serii
Dla osób, które uwielbiają zabawę popkulturą
Dla fanów rozlewu krwi w literaturze
Dla tych, których bawi czarny humor

„Korona śniegu i krwi” Elżbiety Cherezińskiej >>
Dla osób, które uwielbiają trylogie
Dla tych, którzy kochają grube książki
Dla fanów kobiecego, choć nie delikatnego stylu
Dla tych, którzy szukają odrobiny magii
Dla każdego, kto chce poznać historię Polski podaną w przystępny sposób
Dla fanów politycznych zagrywek

„Oko jelenia. Droga do Nidaros” Andrzeja Pilipiuka >>
Dla fanów krótkich powieści, ale długich serii
Dla fanów absurdalnych historii
Dla tych, którzy szukają lekkiej fantastyki
Dla tych, którzy szukają przyjemnej książki na rozluźnienie się
Dla osób, które nie podchodzą do literatury zbyt poważnie

„Solaris” Stanisława Lema >>
Dla osób, którzy chcą zapoznać się ze Stanisławem Lemem
Dla tych, którzy chcą poznać klasyką science-fiction
Dla osób, których interesuje warstwa filozoficzna w literaturze
Dla fanów ciekawych pomysłów na inne światy
Dla fanów odległych planet

„Prawo Mojżesza” Amy Harmon >>
Dla młodzieży
Dla fanek romansów, choć niekoniecznie tych zupełnie szczęśliwych
Dla tych, którzy szukają w powieści odrobiony kryminału
Dla tych, którzy szukają w powieści delikatnego wątku paranormalnego
Dla tych, którzy lubią powieści osadzone na amerykańskiej wsi

„Dzisiaj narysujemy śmierć” Wojciecha Tochmana >>
Dla osób, które szukają ciekawego reportażu
Dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat ludobójstwa w Rwandzie
Dla osób, które szukają historii, która porządnie je poruszy
Dla osób, które chcą zobaczyć nawet to najbardziej krwawe oblicze świata

„Piąta pora roku” N. K. Jemisin >>
Dla tych, którzy szukają w fantastyce czegoś więcej
Dla fanów fantasy
Dla osób, które nie boją się nietypowej narracji
Dla tych, których zachwycają ciekawe pomysły na kreacje świata

Dla szukających przygód

14 komentarzy:

  1. Prawo Mojzesza wydaje sie byc ciekawa ksiazka, nigdzie nie spotkalam sie z tym tutolem :)
    Dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja znalazłam dla siebie jedną :D Książka I nie było już nikogo - mam w planach od dawna i chciałabym w końcu poznać twórczość autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo nic nie znalazlam :-] poczekam na kolejna liste :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jedynie Piątą porę roku i bardzo mi się podobała! Fantastykę wiesz, że lubię, ale niekoniecznie w formie opowiadań ;) Chcę również znowu przeczytać coś od Christie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł na posta i co ważne, z żadną książką się bliżej nie zapoznałam, a o niektórych słyszę (czytam) pierwszy raz, na liście są również i takie, które mam w planach. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Agata Christie i Elżbieta Cherezińska to dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam Christie - podobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znalazłam nie jedną, a 5! Dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Znalazło się tu parę książek, które mogą być w moim stylu - "Ani słowa prawdy, "Maladie", "Piąta pora roku", bo lubię fantastykę; "Dzisiaj narysujemy śmierć" już wcześniej chciałam przeczytać; "Solaris" też bym przeczytała, bo warto znać takie klasyki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ,,I nie było już nikogo'' A.Ch. nie przeszło przeze mnie. To była moja pierwsza i ostatnia książka tej autorki. Chyba zbyt mocno mnie znudziła. \K.

    https://cleosevhome.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. pytanie na pewno na wyrost, ale jestem ciekawa (tak, pytanie w kontekście okładki) na ile można nazwać Piekarę polskim Terrym Pratchettem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełnie inni twórcy, nie ma co porównywać ;) Piekara lubi, jak leje się krew, lubi niewybredne żarty i cycate blondynki. Pratchett ma jednak bardziej eleganckie poczucie humoru i jego książki w większości można nazwać komediami, co nijak ma się do Pirkary.

      Usuń
    2. Ach, no i akurat ta pozycja jest jedną z jego bardziej niewinnych ;) Większość już jednak taka nie jest.

      Usuń
  12. Dla mnie zdecydowanie Sapkowski i Christie:) to moi faworyci!

    OdpowiedzUsuń

Nie, nie zaobserwuje Twojego bloga w zamian za obserwację mojego - wolę mieć garstkę zainteresowanych blogiem czytelników, niż tysiąc zapychaczy.
Usuwam spam.

Nomida zaczarowane-szablony